Віртуальна вчительська
СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ
«ЦІКАВІ ФАКТИ, ЕКСПЕРИМЕНТИ, СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА ДОСЛІДИ НА УРОКАХ ЯДС
ЯК ЗАСІБ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ»
8 грудня 2021 року у Смолінському ліцеї №2 відбувся міжшкільний семінар-практикум вчителів початкових класів Смолінської селищної ТГ «Цікаві факти, експерименти, спостереження та досліди на уроках «Я досліджую світ» як засіб пізнавальної діяльності молодших школярів».
Заступник
директора з навчально-виховної роботи Смолінського ліцею №2 Подиряко О.А. у своєму виступі звернула увагу вчителів на нормативно-правові документи : «Державний
стандарт початкової освіти», Типові освітні
програми «Я досліджую світ», «Інструктивно -методичні рекомендації щодо
викладання навчальних предметів у ЗЗСО у 2021-2022 н.р.» та на навчально-методичні посібники: «Нова
українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у1-2
класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного
підходу»/ Тетяна Гільберг , Світлана Тарнавська, «Нова українська школа:
методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 3-4 класах закладів
загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу»/ Тетяна
Гільберг , Світлана Тарнавська, «Методичні рекомендації щодо організації
дослідницької діяльності учнів»/МОН України, Національний еколого-натуралістичний
центр учнівської молоді, 2020 р. .
Вчителі
початкових класів - вчитель вищої
кваліфікаційної категорії, старший учитель Курбатова Г.В. і вчитель вищої
кваліфікаційної категорії, старший учитель Лукаш Н.А. поділилися досвідом формування
у школярів умінь проводити спостереження, експерименти й досліди. Вони звернули
увагу на етапи проведення дослідів, приблизну тематику досліджень у 1-2 та 3-4
класах, на відмінності спостережень і дослідів. Учасники семінару мали змогу
практично попрацювати за інструкційною
карткою, стали учасниками експериментів.
- Виявляє і формулює дослідницькі проблеми.
- Визначає мету дослідження і висуває гіпотезу.
- Планує дослідження.
- Спостерігає, експериментує, моделює.
- Аналізує та обґрунтовує результати досліджень, формулює висновки.
- Проводить самоаналіз дослідницької діяльності.
Завдання
вчителя - включення здобувачів освіти у практику виконання різноманітних
завдань дослідницького характеру, як от:
- Дослідження-розпізнавання
- Дослідження-спостереження
- Дослідження-пошук.
Для
ефективної організації дослідницької діяльності учнів вчитель обов’язково
повинен володіти такими уміннями, як:
- уміння добирати відповідний рівень навчального дослідження залежно від віку та розвитку мислення учнів;
- уміння поєднувати індивідуальні й колективні, парні форми проведення дослідження на уроці;
- уміння створювати проблемні ситуації відповідно до мети навчального дослідження, його місця в структурі уроку;
- уміння організовувати систематичну самостійну пошукову діяльність учнів на уроці, під час якого діти набувають нових знань, засвоюють способи розумової діяльності.
Дослідницька діяльність у початковій школі сприяє загальному розвитку школярів, а також має безпосередній вплив на такі показники розумової діяльності, як уміння: класифікувати; узагальнювати; відбирати всі можливі варіанти рішення; складати програму дій своєї роботи; розглядати об’єкт з різних точок зору; порівнювати різні об’єкти; складати завдання із запропонованої теми; здійснювати самоконтроль.
ВІДПОВІДІ НА ЗАПИТАННЯ
ЩОДО РІВНЕВОГО ОЦІНЮВАННЯ УЧНІВ 3-4 КЛАСІВ НУШ
Приклад бланку оцінювання результатів учнів
Приклад діагностичної роботи математика
Приклад діагностичної роботи мовно-літературна галузь
Приклад діагностичної роботи ЯДС
*********************************************************************************************
Немає коментарів:
Дописати коментар