вівторок, 15 лютого 2022 р.

Проведення уроку з медіаграмотності.

 


         Додаток до листа

Укрaїнa увiйшлa у якiснo нoву епoху – епoху iнфoрмaцiйнoгo суспiльствa. Ми живемo у свiтi, в якoму якiсть iнфoрмaцiї, щo нaс oтoчує, фoрмує свiтoгляднi oрiєнтири, зумoвлює нaш вибiр і здaтнiсть кoристувaтися фундaментaльними свoбoдaми тa реaлiзoвувaти прaвo нa сaмoвизнaчення i рoзвитoк. Технoлoгiчнi вiдкриття й вдoскoнaлення у гaлузi телекoмунiкaцiй призвели дo ширoкoгo рoзпoвсюдження трaдицiйних зaсoбiв мaсoвoї iнфoрмaцiї тa пoявi iнтерaктивних нoвих медia, щo вiдкрили грoмaдянaм дoступ i мoжливiсть oбмiну кoлoсaльними oбсягaми iнфoрмaцiї. Результaтoм i дoпoвненням цьoгo фенoмену є пoтребa грoмaдян безперешкoднo oцiнювaти релевaнтнiсть i нaдiйнiсть кoнтенту.

Дітям шкільного віку доводиться стикатися з постійно зростаючим потоком інформації, вони відчувають значні труднощі, коли їм необхідно проявити пошукові навички, самостійно критично оцінити отриману інформацію. Виникає потреба формування медіаінформаційної грамотності учнів усіх вікових категорій.

Сучасних школярів називають людьми нового покоління - digital native - "цифрові аборигени". Вони не уявляють життя без комп'ютера, інтернету, пошукових систем, мережевих спільнот, блогів, форумів, чатів тощо. У віртуальному світі відсутня цензура, знімаються заборони і обмеження морально-етичного і соціального планів. Тому учні повинні якомога раніше усвідомлювати необхідність оцінки рівня безпеки інформації.  

Покоління Z необхідно першочергово навчити розпізнавати корисну інформацію (пізнавальний контент, навчальні ресурси, бази даних, наукові відкриття), нейтральний (розважальний) контент і сформувати вміння уникати негативного впливу медіатехнологій, маніпуляцій, фейків.

Якщо дитина має досвід щодо певних явищ, це дає їй змогу адекватно оцінювати правдивість зображення в медіа.Під час проведення уроку необхідно враховувати вікові та індивідуальні особливості розвитку учнів та їх потреби.

Так в початковій школі діяльність педагога має бути спрямована на формування навички декодування медіатекстів та продукування інформаційних повідомлень, що відображають навколишній світ учня та його мрії. Вчитель навчає порівнювати реальність із презентацією у медіа, розрізняти інтерпретацію і відображення факту.

Ефективною є робота з ілюстрацією, бо сприйняття тексту через власну дію читання для більшості учнів початкової школи  – складне завдання. Робота з ілюстрацією до літературного твору може доповнюватися стоп-кадрами з фільмів або мультфільмів.

Учні молодшої школи мають розуміти різницю між реальною подією та її відображенням у медіатексті, вміти поставити запитання про зміст медіатексту на основі своїх знань і життєвого досвіду, описувати деякі деталі медіатексту й того, як вони роблять цей текст більш цікавим, досліджувати шляхи, якими медіа може впливати на особистість, вплив  медіа на оточення учнів (родина, дім, школа) тощо.

Під час уроку учням можна запропонувати фотографії, малюнки, журнальні ілюстрації  та створити на їх основі  історії на просту тему, а потім презентувати  свій медіапроєкт.  

Шановні колеги , скористайтеся матеріалами посібника, який можна завантажити за посиланням  :   посібник

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА: методика формування умінь з медіаграмотності на заняттях з предметів мовно-літературної галузі в початковій школі. Навчально-методичний посібник / І. П. Старагіна / За редакцією О. В. Волошенюк, В. Ф. Іванова — Київ: Академія української преси, Центр вільної преси, 2020 — 58 с.

цікавий матеріал   : "Моя країна - Україна"анімаційний серіал 

Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя / Волошенюк О. В, Ганик О. В., Голощапова В. В, Дегтярьова Г.А, Іванова І. Б., Кожанова А. Ю., Пиза Г. Ю., Шкребець О. О, Янкович О. І. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. – Київ : ЦВП, АУП, 2018 — 234 с.





Звіт про проведені уроки розмістити на дошці 

( розроблені уроки, фото, картки з роботами учнів, медіапродукти тощо)

Портал Медіаосвіта і медіаграмотність



Запропонуйте учням переглянути відео :фільм 1
                                                                      фільм 2


Для вчителів: 

Змістова лінія «Досліджуємо медіа» в початкових класах НУШ: практичні поради для вчителя
Наталія Понежа. Практична медіаосвіта: творчі завдання для учнів 
Інна Іванова. Медіаосвіта в сучасній школі: окремі спецкурси чи інтеграція в навчальні предмети?


Немає коментарів:

Дописати коментар